0

MAKA day??

Hmm ok seperti yg dijanjikan...aku akan hidangkan korang dgn story yg tak beberape nk best sgt hehe..!! btw i'll start with the MAKA day(merujuk pada tajuk above) MAKA that's stand for "Majlis Anugerah Kecemerlangan Akademik"

Aku sndiri pn cam tak sangke dpt anugerah nie sbb result takde lar gempak sgt..biase je..but thank GOD lar dpt...and yg bestnyer...dpt MONEY!! yeahh!! walawpn RM40 but still lepas buat topUP hehe.!!

so bawah nie akn aku hidangkan gambar2 yg sempat ditembak semasa majlis tuh..!!!!




=( two panjang from different colour!!)=


=(rein, aku, mie, roy, ajue, feez)=


=(yeaahh ini gmbar my lovely wives...hahaha jgn mara..!!)=

=(antara dak2 section D yg dpt anugerah...section D rOwKK)=

=(cobaan utk mendapatkan tembakan yg kemas tak menjadi...)=

so itu je aku nk hidangkan...memandangkan aku leteyh juz back from futsal...ini je kowt utk mlm nie..!! doa2kan lar spaye aku dpt lagi ek..!! AMIN!!!
0

Hye World!!!


Konnichiwa world

its been awhile since i updatin ma blog...hurm agak lame ar gak x update...aku taw korang mesti rindu aku kan???

hahaha jokin...ermm korang mesti tertanyekan ape kene mengene post nie ngan gamba kat atas tuh....hehe kalo korang nak taw...aku habeskan sisa2 cuti sem nie dgn sukerelanye meMARATHONkan diri aku dengan anime ONE PIECE(sekeping) haha dan alhamdulillah smalam aku baru habes katam@khatam@khatan?? anime+manga=heppy
penderitaan aku slame hampir sebulan akhirnye berakhir??

So kirenye lepas post nie...i'll post all those happen to me before2 this yang tak terungkai lagi hehe.!! so..stay tuned orait???
0

Aku kesorangan

ermmm takde pe nk tulis...cume skarang aku takleh tidoo..!! tidaakkk esk ader test agame...huish...dak2 bilik aku sme da tido...tinggal aku sorang jer...bertemankan lappy and bantal aku disebelah....kedengaran bunyi2an rakan2 seperjuanganku yg berdengkur...yg mengigau pn ader...huish....!!

serammm!! suasane yg agak ganjil di 207 huish buuuuuurrrrr (membuat aksi seperti iklan coca-cola kat TB)!!

makkk~ayahhh~~ tolong..!! takooott!!
0

Percaye x??!! Renungkan lah!

Dikisahkan ada seorang lelaki pergi ke kedai gunting rambut untuk menggunting rambut dan janggutnya. Apabila tukang gunting memulakan tugasnya, mereka pun berbual dan bercakap mengenai banyak perkara. Tetapi apabila mereka mula berbicara mengenai Allah, tukang gunting itu berkata, "Saya tidak percaya Allah itu wujud." Lelaki tadi kehairanan lalu bertanya "Kenapa kamu berkata begitu?" Tanya si lelaki tadi.

Tukang gunting itu pun menjawab, "Cuba kamu keluar ditengah jalan itu dan tunjukkan kepada saya bahawa Allah itu wujud. Jika benar Allah itu wujud, kenapa ramai orang diluar sana sakit? Kenapa masih ramai kanak-kanak yang terbiar? Kalau benar Allah itu wujud, sudah tentu tiada kesakitan dan keperitan hidup di dalam dunia ini. Saya tidak dapat bayangkan Allah yang Maha Penyayang boleh membenarkan semua ini berlaku."

Lelaki itu pun berfikir sejenak. Tetapi dia tidak dapat memberi sebarang jawapan yang terbaik kerana tidak mahu memulakan pertengkaran. Selepas tukang gunting itu selesai menggunting, Lelaki tadi pun beredar. Setelah berjalan beberapa langkah, lelaki tersebut terpandang kepada seorang lelaki berambut panjang, selekeh, kotor dan janggutnya tidak terurus. Lelaki tersebut kemudian berpatah balik dan masuk semula ke kedai gunting rambut tadi dan berkata, "Adakah kamu tahu sebenarnya tukang gunting juga tidak wujud?"

Tukang gunting dengan nada kehairanan bertanya "Mengapa kamu berkata begitu? Sedangkan saya baru sahaja menggunting rambut kamu sebentar tadi."

"Tidak!", kata lelaki tersebut. "Jika tukang gunting wujud, sudah tentu tidak ada orang yang berambut panjang, tidak terurus dan kotor serta mempunyai janggut yang panjang dan kotor seperti lelaki ditepi jalan itu.", Jawab lelaki itu sambil menunjukkan jari ke arah lelaki yang berambut panjang ditepi jalan berhadapan dengan kedai gunting tersebut.

Tukang gunting tersebut pun terus berkata, "Ah! mana mungkin, tukang gunting sememangnya wujud!, Lelaki tesebut menjadi begitu kerana dia tidak datang kepada saya untuk menggunting rambutnya!."

"Tepat sekali kata kamu!", Kata lelaki tadi. "Itulah dia! Allah sememangnya wujud, keperitan dan penderitaan terjadi disebabkan manusia tidak mengingatiNya dan kembali kepadaNya untuk memohon pertolongan."

Marilah kita sama-sama renungkan bersama...



"hanya kepadaMu kami menyembah dan hanya kepadaMu kami mohon pertolongan" - Al-Faatihah (5)

"Hai orang-orang yang beriman, mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan (mengerjakan) salat, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar." - Al-Baqarah (153)

"Musa berkata kepada kaumnya: 'Mohonlah pertolongan kepada Allah dan bersabarlah; sesungguhnya bumi (ini) kepunyaan Allah; dipusakakan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya dari hamba-hamba-Nya. Dan kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertakwa'" - Al-A'raaf (128)
0

Mari kite hayati bersame...!!

I was walking around in a Big Bazaar store making shopping, when I saw a Cashier talking to a boy couldn't have been more Than 5 or 6 years old. The Cashier said, 'I'm sorry, but you don't have enough money to buy this doll.

Then the little boy turned to me and asked: 'aunty, are you sure I don't have enough money?'

I counted his cash and replied: 'You know that you don't have enough money to buy the doll, my dear.' The little boy was Still holding the doll in his hand. Finally, I walked toward him and I asked him who he wished to give this doll to. 'It's the Doll that my sister loved most and wanted so much. I wanted to Gift her for her BIRTHDAY. I have to give the doll to my mommy so that she can give it to my sister when she goes there.' His eyes were so sad while saying this. 'My Sister has gone to be with God. Daddy says that Mommy is going to see God very soon too, so I thought that she could take the doll with her to give it to my sister.

' My heart nearly stopped. The little boy looked up at me and said: 'I told daddy to tell mommy not to go yet. I need her to wait until I come back from the mall.'

Then he showed me a very nice photo of him where he was laughing.
He then told me 'I want mommy to take my picture with her so my sister won't forget me.'

'I love my mommy and I wish she doesn't have to leave me, but daddy says that she has to go to be with my little sister... ' Then he looked again at the doll with sad eyes, very quietly. I quickly reached for my wallet and said to the boy. 'Suppose we check again, Just in case you do have enough money for the doll?'

'OK' he said, 'I hope I do have enough..'

I added some of my money to his with out him seeing and we started to count it. There was enough for the doll and even some spare money. The little boy said: 'Thank you God for giving me enough money!' Then he looked at me and added, 'I asked last night before I went to sleep for God to make sure I had enough money to buy this doll, so that mommy could give It to my sister. He heard me!' 'I also wanted to have enough money to buy a white rose for my mommy, but I didn't dare to ask God for too much.

But He gave me enough to buy the doll and a white rose. My mommy loves white roses.' I finished my shopping in a totally different state from when I started. I couldn't get the little boy out of my mind. Then I remembered a local news paper article two days ago, which mentioned a drunk man in a truck, who hit a car occupied by a young woman and a little girl.

The little girl died right away, and the mother was left in a critical state. The family had to decide whether to pull the plug on the life-sustaining machine, because the young woman would not be able to recover from the coma. Was this the family of the little boy? Two days after this encounter with the little boy, I read in the news paper that the young woman had passed away... ..

I couldn't stop myself as I bought a bunch of white roses and I went to the funeral home where the body of the young woman was exposed for people to see and make last wishes before her burial. She was there, in her coffin, holding a beautiful white rose in her hand with the photo of the little boy and the doll placed over her chest. I left the place, teary-eyed, feeling that my life had been changed for ever. The love that the little boy had for his mother and his sister is still, to this day, hard to imagine. And in a fraction of a second, a drunk driver had taken all this away from him.
0

Wanita Idaman Lelaki...!!

Wanita idaman lelaki ialah,
yang hatinya disalut taqwa kepada Allah,
yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam,
yang sentiasa haus dengan ilmu,
yang sentiasa dahaga akan pahala,
yang solatnya maruah dirinya,
yang tidak pernah takut untuk berkata benar,
yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu,
yang sentiasa bersama kumpulan orang orang berjuang di jalan Allah.

Wanita idaman lelaki ialah,
yang menjaga tutur katanya,
yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya,
yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang,
yang mempunyai ramai kawan,
yang tidak mempunyai musyang bersifat jembalang.

Wanita idaman lelaki ialah,
wanita yang menghormati ibunya,
yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tuanya dan keluarga,
yang bakal menjaga kerukunan rumahtangga,
yang akan mendidik suami dan anak-anak mendalami islam,
yang mengamalkan hidup penuh sederhana,
kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat.

Wanita idaman lelaki ialah,
yang sentiasa bersedia untuk menjadi insan,
yang hidup dibawah naungan al quran dan mencontohi sahabiyyat,
yang boleh diajak berbincang dan berbicara,
yang menjaga matanya dari berbelanja,
yang sujudnya penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya.

Wanita idaman lelaki ialah,
tidak pernah membazirkan masa,
matanya kepenatan kerana penat membaca,
suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir,
tidurnya lena dengan cahaya keimanan,
bangunnya subuh penuh kecergasan,
kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan.

Wanita idaman lelaki ialah,
yang sentiasa mengingati mati,
yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat,
yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga,
agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik,
meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian.

Wanita idaman lelaki ialah,
yang tidak terpesona dengan buaian dunia,
kerana dia mengimpikan syurga,
di situlah rumah idamannya,
dialah WANITA IDAMAN LELAKI.

" Jika ada lagi WANITA sebegini..alhamdulillah….alangkah bertuah sesiapa yg dapat memiliki hatinya.. "
0

Penemuan Pelik

woahhh aku terjmpe artikel neyh...!! agak menarik gak ar... sbb dier terangkan mane tempat2 di kuantan dpt name hahaha and BUkit Stone Cold ader plak tuh hahaha!!


Asal-usul nama beberapa tempat di Kuantan, diperolehi melalui cerita-cerita lisan orang-orang tua.

TELUK SISEK
Kawasan ini asalnya adalah sebuah teluk. Berhampiran dengannya terdapat sebuah bukit yang menganjur ke teluk. Di kawasan kaki bukit inilah selalunya "penyu-penyu sisek" mendarat untuk bertelur. Zaman beredar dan melalui proses pembentukan muka-bumi, teluk kini bertukar menjadi paya. Kawasan ini kemudiannya diteroka dan dibangunkan. Namanya diilhamkan dari peristiwa yang dikaitkan dengan "teluk" dan "sisek". Sehingga kini masih terdapat kulit-kulit siput lama di sekitar tasik di belakang kediaman YAB Menteri Besar sebagai bukti bahawa tempat ini dahulunya adalah sebuah teluk.

KAMPUNG JAWA
Semasa Estet Batu Talam dibuka untuk tanaman getah, ramai orang-orang Jawa telah bekerja sebagai penoreh getah. Mereka telah membuat penempatan berhampiran Kampung Tengah. Hasilnya kawasan ini akhirnya dikenali sebagai Kampung Jawa.

BUKIT SETONGKOL
Kedudukan bukit ini agak ganjil kerana ianya hanya setongkol sahaja jika dibandingkan dengan bukit-bukit yang lain di persekitarannya. Bersesuaian dengan keadaan fizikalnya ini, kawasan ini dinamakan Bukit Setongkol.

BUKIT UBI
Sebelum dijadikan kawasan pecah batu, bukit ini telah dijadikan kawasan penanaman ubi kayu oleh penduduk-penduduk tempatan. Makan kekallah namanya Bukit Ubi.

PADANG LALANG
Kawasan ini dahulunya adalah sebuah padang yang dipenuhi dengan lalang.

TANJUNG LUMPUR
Tanjung yang menghala ke laut ini telah diliputi oleh mandapan lumpur yang banyak. Sejak dari itu, tanjung ini dikenali sebagai Tanjung Lumpur.

GAMBANG
Di sini, suatu ketika dahulu terkenal dengan permainan gambang (cak lempung) di kalangan masyarakatnya. Oleh yang demikian tempat ini terus dinamakan Gambang.

ALUR AKAR
Di kawasan ini dahulunya beralur dan ditumbuhi pula dengan pokok-pokok hutan tua berakar besar dan berlingkar-lingkar. Keunikan keadaan kawasan ini langsung membawa kepada namanya sekarang.

PERAMU
Tukang-tukang rumah bertumpu ke tempat ini untuk mencari bahan-bahan membuat rumah yang terdiri daripada kayu-kayu hutan. Istilah mencari bahan-bahan ini dikenali sebagai "meramu" dan akhirnya menjadi Peramu hingga sekarang.

BESERAH
Setelah kematian anaknya iaitu Cik Timah, Haji Senik (penduduk asal Kuantan) telah membuat keputusan meninggalkan Kampung Teruntum yang banyak meninggalkan kisah-kisah sedih. Beliau kemudiannya berpindah ke sebuah kawasan di utara Teruntum. Setelah membuat sebuah penempatan baru, kawasan ini pula diserang sejenis penyakit yang dikenali sebagai "hawar". Semua penduduk di kawasan ini bercadang untuk berpindah ke tempat lain tetapi Hj. Senik meminta mereka bersabar dan berserah kepada Allah SWT. Kerana sikap mesyarakatnya sentiasa bertaqwa dan berserah kepada Allah SWT, maka tempat ini dipanggil "Beserah" sehingga sekarang.
0

Fly Quiet: Please Use Noise Abatement Procedures

As my plane was pulling onto the runway for takeoff, I noticed a sign that instructed the pilots to implement a procedure that would reduce the amount of noise that the plane makes when taking off. This program is designed to lessen the deafening effects that airport noise has upon the residents of neighborhoods near the airport.

As I thought about the meaning and impact that this instruction held for the pilot, I equated the airplane noise with the inner noise in my mind. There are times when the inner dialog is somewhat negative and distracting. It can be so annoying that I wish I had an instant turn-off switch.

You have probably experienced this same feeling when you think about the many demands in your life that it is difficult to shut off the distracting thoughts. It seems that night-time is when the noisy chatter of the mind can be deafening.

How do we quiet the mind? What noise abatement procedures can we use to fly quiet and give our minds a rest? I think that it starts with recognizing that we have an inner noisy chatterbox, which we can control. It also requires understanding some of quieting techniques such as meditation, self-hypnosis, being out of doors and allowing it to calm our minds.

Being near water has a soothing effect for me, as does sitting out of doors underneath a tree and closing my eyes. It is amazing what we can smell and hear; the perfume and symphony that Mother Nature offers us can bring us back into balance and harmony.

What in your life needs quieting? Is there a certain thought that seems to dominate your life? Do you wish to abate the noise and static in the mind and to regain control over the negative message that is played over and over again?

Take a moment, listen to the message, understand what the message is about and then when it begins again, think or say, "Stop!" Once you have gotten the mind's attention, change your focus to a more productive thought process. Just as pilots of plane need to be reminded to abate the noise, so must we, as pilots of our minds, take action to "fly quiet."


“I am the pilot in charge of my thoughts. I will lift those thoughts to higher and more productive heights.”
0

Love???

Love is not about watching or even observing,
But it’s about believing.

Love is not about visualizing,
But it’s about iniative.

Love is not about giving up,
But it’s about privacy.

Love is not about sweet talks,
But it’s about understanding,

Love is not about ‘fondle’,
But it’s about respect.

Love is not about doubting,
But it’s about trusting.

Love is not about fooling,
But it’s about honesty

And love is not about saying ‘I love you’,or buying stuff for your so-called ‘soul mate’,or even cudding with him or her.It’s more than that.It’s a feeling that you wouldn’t be able to describe nor to gloat to whom it may not concern.



0

Care2 nak senangkan hati....

Tengah2 aku membace article kat intenet...aku terjmpe lar satu article neh....agak menarik lar....!!!
mmg bergune utk aku yg slalo tension2 nk mampos hehehe..!! ader certain idea yg aku geli nk praktikan hahaha..!!

ini die...:

Applaud
When you applaud like your mean it you cannot help but smile and chuckle. Just the act of clapping can awaken your body and senses. Clapping makes you feel happy and joyous! Remember that favorite kiddie song: “If you’re happy and you know it clap your hands.” So give yourself a hand as you begin your day!

Laugh with Friends and Family
You don’t have to be outrageous and totally wacky. Friends can share a laugh together over the most mundane and silly things. From the suburbs to the middle of City Centre, we can always gather with a friend or two to share some laughter.

Share a Happy Meal
Just one breakfast meeting a week with people of a similar sense of humor is great medicine for the soul. Do you love jokes? Find friends who are good joke tellers and jokesters. Share funny stories, crack jokes, and enjoy. Stay in touch during the week by e-mailing each other the best Internet humor you can access.

Create a deck of “Happy Cards”
This may seem silly, but who cares? Happy thoughts come to those who can tap into the child within. Buy a pack of plain index cards and some pretty magic markers and write individual sayings, jokes and quotes that make you laugh and bring sunshine to your life and to others. Keep them in a special box, or a decorated coffee can, and reach in any time you need a laugh. Offer them to friends, like brownies, when they come to visit. Even if they laugh at you for having “Happy Cards” in a coffee can it is worth the effort.

Laugh Like Crazy
If you are with a small group of friends who are not feeling too peppy, or just one bummed out buddy or Debbie Downer type, and you want to break the bad mood…start laughing. This is not something you would NOT do at a funeral, obviously, but in a non-emotionally charged situation where the room, and people in it, need a new burst of energy and sunshine. Break out in laughter. Start slowly with a straight face, so they don’t even know what you are up you. Then formulate a smile…then turn it into a chuckle…then build into a contagiously happy laugh. They will think you are insane at first, until they can resist no more…the laughter will sneak up on them and out of them. Just keep laughing like crazy, and see if one person can resist the allure of that wild laughter. It will fill the room with a burst of laugher and sunshine!

Take Humor Risks
When you are stuck in your own thoughts, do something just a little wild to get out of it. And do the same thing to help a friend who needs a good laugh. The Greek Goddess Baubo once lifted her skirt and exposed her privates in order to get the heartbroken Demeter to smile again and bring the sun and flowers back to the earth. What can you do to top that?

Start a Good Mood Virus
Take the lead in spreading good cheer. When we allow ourselves to feel good and filled with joy, we radiate it. Just as our bad moods can be contagious, our good moods can pave the way for many miles of smiles. If we smile, people smile back; if we laugh, they chuckle too!

Keep Smiling
Every time the sun fades lift the sides of your mouth into a smile. Remember—you cannot be depressed when you are smiling.

I Love to Laugh
Watch this charming video of the classic song "I Love to Laugh" from Mary Poppins. See if you can keep a straight face!

Remember This Wisdom
“Turn your face to the sun and the shadows fall behind you.”


Haa hope ape yg aku sharekan neyh begune gak utk korang...orait??!!
0

I've learned that

I've learned that...
Fall is my favourite season,
Friends don't always have to get along,
Even important people take breaks,
And listening is definitely better than speaking.

I've learned that...
Life is short and death unthwartable,
Love is more than three words,
Chocolate chip cookies taste better as dough,
And you should never wait to tell someone why you love
them.

I've learned that...
I'm not home yet - I'm just passing through,
Time is never as important as people,
Smiles can make your day,
And happy times can come hand in hand with sad ones.

I've learned that...
When you meet people,
you usually decide whether or not you like them soon
afterward,
People are precious,
The greatest of these really is love,
And music is the greatest escape to anywhere.

I've learned that...
Getting up twenty minutes earlier,
gives you a better outlook on the day,
The color red can mean death and blood,
or love and hearts,
Forgiving someone is proof of your love,
And life holds many secrets.

I've learned that...
Some people are afraid to cry,
Relationships take work,
You really have to accept people as they are,
and try not to change them,
into what you think they should be,
And midnight laughter cleanses you.

I've learned that...
The stars shine brighter when there is no moon,
Everyone has something that makes their heart glad,
Art can bring you into a magical world nothing else can,
And imagination is a marvelous thing.

I've learned that...
Animals are a person's best friend,
not so much that they are ours,
but we are theirs,
Peace really can change the world,
Coincedences are actually ment to happen,
And love always trusts, always hopes.

I've learned that...
The right thing is not always clear,
both sides may believe they're right,
but there are not two right ways,
There is a time for everything,
Being challenged to grow is good,
And loving people is a gift.

I've learned that...
Looking people in the eyes is a way of showing respect,
I have a best friend,
Pears bruise easily,
And the world can be a cold, hard place.

I've learned that...
We don't know everything,
The guy sitting on the sidewalk has known pain,
probably more than some know in a lifetime,
Cameras are one of the greatest things invented,
And nature is love.

I've learned that...
When people are nervous,
they become someone other than themselves,
Work is necessary,
Sometimes life stinks,
And we all struggle - no one is as confident as he seems.

I've learned that...
College might not be what I imagine,
Sometimes you have to let people go,
Having fun with someone opens the door for friendship,
And everyone you meet has a life.

I've learned that...
Some people act older than they are,
Speech is a gift,
We usually take for granted the feelings of people,
we don't understand,
And little girls need to feel pretty.

I've learned that...
Books are like friends,
who share a little of themselves with you,
It's always better to give people the benefit of the doubt,
although most of us don't,
There's so much more inside people than we see,
And change is inevitable.

I've learned that...
Everyone looks for love,
Most people have the same feelings as me,
they just express them differently,
Everyone has faults,
And the best things in life are friends.

I've learned that...
Memories are a treasure you should never let go,
Everything looks different to everyone,
And what a person sees in you is sometimes,
different than what you think he's seeing.

I've learned that...
The best and most beautiful things,
cannot be seen or even touched,
they must be felt with the heart,
No matter how much you recieve,
you always hunger for more,
And we read to know that we are not alone.

I've learned that...
The art of being happy lies in the power,
of extracting happiness from common things,
Friendship multiplies the good in life,
and divides the evil,
And perfection is not attainable.

I've learned that...
Stillness is what creates love,
Movement is what creates life,
To be still and still moving,
This is everything.
0

13 Cara Mudah Utk Kosongkan Fikiran Yg Berserabut

Kehidupan seharian yang sibuk dan permintaan demi permintaan yang menyesakkan dari tempat kerja dan rumah sudah pasti membuatkan kita hilang arah. Fikiran yang berserabut boleh mengurangkan fokus kepada perkara-perkara utama yang perlu diselesaikan. Akhirnya, kerja tak selesai dan fikiran makin berserabut.Untuk menjadi seorang yang produktif, kita perlu mempunyai pandangan yang jelas dalam membezakan perkara yang penting dengan perkara yang kurang penting. Kita harus mempunyai fikiran yang tenang untuk tujuan ini. Ambillah langkah-langkah dibawah ini untuk menenangkan fikiran anda.

1. Tarik Nafas

Ingat lagi bagaimana anda bersenam di waktu pagi semasa bersekolah dulu? Ingat lagi bagaimana kita memulakan senaman dengan menarik nafas dengan kaedah yang betul? Gunakan teknik ini untuk mula mengosongkan fikiran anda.

2. Ambil Wudhuk

Jika anda seorang yang beragama Islam, mengambil wudhuk boleh menenangkan fikiran. Kembali kepada fitrah manusia dapat memantapkan lagi rohani kita dan air yang bersih boleh mengembalikan kita kepada fitrah kejadian. Air yang segar dapat memberi tenaga dan fokus yang diperlukan dan wajah akan pasti kembali ceria.

3. Tulis

Ada banyak perkara yang bermain di dalam fikiran anda. Anda perlu mengenalpasti apa sebenarnya yang anda fikirkan untuk membolehkan minda mengurus perkara-perkara ini. Cara yang paling mudah adalah dengan menulis satu-persatu apa yang anda sedang fikirkan. Jangan cuba untuk mengenalpasti kategori perkara-perkara ini dahulu, teruskan sahaja menulis.

4. Kenalpasti Yang Utama

Setelah anda rasa puas dengan apa yang anda tulis, anda kini perlu kenalpasti yang mana yang paling utama. Tandakan dengan nombor atau gunakan “rating system” yang baik untuk membantu anda dalam proses ini. Lebih baik lagi jika anda klasifikasikan perkara-perkara ini berpandukan matlamat hidup anda dan apa yang paling penting dalam hidup anda; keluarga? kerjaya? cinta?

5. Buang Yang Tidak Penting

Pangkah atau padamkan perkara-perkara yang remeh dan tidak relevan. Perkara-perkara remeh yang anda fikirkan boleh jadi perkara seperti “Apa yang kekasih lama aku sedang lakukan?” atau “Osama hidup lagi kah?”. Anda akan dapat lihat yang kebanyakan perkara yang bermain di fikiran anda sebelum ini adalah perkara-perkara yang tidak relevan dan hanya membuatkan anda kurang produktif dalam menyelesaikan urusan harian dan masalah-masalah lain yang lebih penting. Perkara-perkara inilah sebenarnya yang menghalang anda untuk berfikir secara bijak.

6. Cukup Rehat & Tidur

Dengan memejamkan mata, atau memandang jauh ke arah kehijauan alam akan dapat memberi anda perasaan yang tenang. Tidur yang tidak cukup bermakna minda anda tidak mendapat rehat yang secukupnya. Sebab itu minda anda liar berfikir. Pejamkan mata untuk seketika di waktu rehat anda, atau keluar ambil angin dalam keadaan yang selesa dan positif.

7. Kurangkan menonton TV atau membaca akhbar di waktu pagi

Akhbar harian kita saban hari penuh dengan berita-berita yang menyanyat hati. Jenayah, kemalangan, bencana dan lain-lain boleh memberi tenaga yang negatif kepada kita. Jika anda mengamalkan tabiat membaca berita-berita ini di waktu anda bersarapan, anda akan bermula hari anda dengan pandangan yang negatif. Bangun pagi sahaja fikiran anda sudah berserabut. Elakkan atau tukar masa anda untuk membaca akhbar.

Menonton TV dengan berlebihan akan membuatkan fikiran anda menerawang jauh tentang perkara-perkara yang cuba disampaikan dalam rancangan yang anda tonton. Fokus anda kepada perkara yang lebih penting akan terjejas kerana anda mengizinkan info-info dan idea-idea baru ini masuk ke dalam minda anda. Kurangkan menonton TV.

8. Kembali Kepada Alam

Dalam kehidupan kota yang sibuk dan sesak, kita semua bergerak dengan pantas. Teknologi masa kini menjadikan kehidupan harian semakin laju. Mengembalikan diri kepada alam semulajadi akan dapat melambatkan waktu dan membolehkan anda hidup dalam waktu kini; Bukan hidup dalam waktu dahulu atau waktu hadapan, di mana anda terkejar-kejar dengan impian demi impian dan dilambatkan pula dengan kisah-kisah sedih dan sesalan demi sesalan tentang apa yang sudah pun berlaku. Bawa keluarga anda mandi air terjun atau pergi memancing dengan rakan, dan waktu akan menjadi perlahan bagi anda. Bila waktu bergerak perlahan, anda akan dapat memberi fokus.

9. Lepaskan

Anda risau tentang sesuatu? Anda rasa tidak puas tentang apa yang telah anda lakukan? Rasa marah? Berdendam? Tertekan? Cara yang paling mudah untuk mengosongkan fikiran yang berserabut adalah dengan mengalah dan melepaskan. Kita perlu menjadi seorang yang berjiwa mantap dan tegas dalam mengawal perasaan untuk membolehkan diri maju ke hadapan. Walaupun perasaan-perasaan ini adalah semulajadi, tetapi kebanyakannya adalah tidak menguntungkan. Fikirkanlah.

10. Kemas Ruang Anda

Tempat kerja atau kediaman anda perlu sentiasa berada dalam keadaan yang kemas. Mata kita sentiasa melihat, dan melihat keadaan yang tidak kemas sedikit-sebanyak akan mempengaruhi minda anda. Kita cuma tidak sedar akan hakikat ini. Ambillah tindakan dan inisiatif untuk mengemas dan anda pasti akan mendapat tenaga yang baru.

11. Berkongsi Masalah

Jangan simpan permasalahan anda. Jika anda mempunyai kekasih atau seseorang yang penting dalam hidup anda, berkongsilah masalah anda dengan mereka. Mendengar masalah orang lain juga dapat membantu anda dalam menyelesaikan masalah anda sendiri. Kadang-kadang kita tidak sedar tentang sesuatu yang lebih baik sebagai jalan penyelesaian. Dengarlah dan berbicaralah dengan hati dan minda yang terbuka.

12. Sedikit Lagi

Ingat lagi perkara-perkara yang anda tuliskan dalam langkah ketiga hingga langkah kelima? Buang separuh dari perkara-perkara ini.

13. Buat

Fikir dan buat. Jangan fikir dan terus berfikir. Buat perkara yang paling penting dan tidak mengambil masa yang lama terlebih dahulu. Jangan bertangguh!
0

1001 Macam Cara Uji Cinta

LELAKI memiliki 1001 macam cara untuk menguji cinta orang yang disayanginya. Cara menguji itu melalui pelbagai helah, taktik dan teknik sehingga kadangkala sukar mahu membezakan sama ada ia satu 'ujian' atau sebaliknya.

Sebagai kekasih, wanita mungkin berasa sudah memperlakukan segalanya buat jejaka yang disayangi. Namun, pernahkah bertanya pada diri, mungkinkah si dia terpesona pada anda setulus hati?

Bagi sebahagian lelaki, itu belum cukup untuk membuatnya tekad memilih anda menjadi suri hidupnya.

Di saat hubungan dengan si dia bermasalah, tiba-tiba anda dihubungi seseorang yang meluahkan rasa hatinya pada anda. Bagaimana agaknya penerimaan diri sedangkan anda sedia maklum si penggoda baru itu teman baik kekasih anda?

Hati tertanya-tanya, bala apa yang menanti sedangkan lelaki itu tahu anda sudah lama berpasangan dengan rakan baiknya.

Setelah lama berhubungan lalu berderai cerita sebenar - si dia sengaja memperalatkan rakan karibnya untuk menguji cinta anda.

Sebenarnya, bermacam-macam cara kekasih menguji pasangannya. Berikut mungkin sebahagian cara anda diuji dan berhati-hati kerana sebahagian golongan Adam punya 'permainan' tersendiri.

Fakta berikut mungkin boleh dijadikan panduan penting untuk anda:

  • Materialistik
Untuk mengetahui anda materialistik atau sebaliknya, lelaki akan menguji dengan memberi anda hadiah murah atau mengajak makan di gerai biasa, bukan di restoran eksklusif. Ia sekadar untuk melihat sejauh mana penerimaan anda.
  • Menguji tahap cemburu
Lelaki selalu ingin tahu pasangannya jenis kuat cemburu atau sebaliknya. Dia akan menguji dengan cara mengenalkan anda pada teman perempuannya. Jika reaksi anda biasa saja, mungkin anda lulus ujiannya.

  • Telefon perempuan lain di depan anda
Reaksi anda tenang seolah-olah hal itu bukan masalah besar dan ia memberikan reputasi yang anda lulus ujian itu. Sebaliknya, jika anda marah dan mengatakan tidak suka dia menelefon perempuan lain apatah lagi menunjukkan sikap melampau, mungkin anda gagal melepasi tahap itu.

  • Hubungan dengan bekas kekasih
Keinginannya untuk mengetahui perasaan hati anda dengan kekasih lama, memang cukup tinggi. Justeru, berhati-hati jika dia memperli atau mengungkit cerita lama sekadar menguji ketahanan anda. Jangan cepat melenting.

  • Mengukur tahap kesetiaan
Dia ingin mendapatkan kekasih yang setia. Anda pula kerap menghubunginya dan tidak keluar dengan lelaki lain selama dia ke luar daerah. Dia pula akan menguji dengan pelbagai cara, antaranya meminta bantuan rakan untuk menggoda anda. Untuk itu, berhati-hati dengan permainan ini, takut anda terjebak dengan rakan baiknya sendiri.

  • Tahap keegoan
Mereka menghindari hubungan dengan perempuan ego yang sering ingin menang dalam apa saja perkara. Si lelaki pula akan menguji keegoan ini dengan mengajak ke tempat yang anda tidak suka dan anda harus menunjukkan nilai diri sejujurnya.

  • Alasan anda menyukainya
Dia ingin tahu apa tujuan anda menjalin hubungan dengannya. Adakah kerana harta benda, paras rupa atau kebaikan?
0

TechComDay

Hyep all sori lar sbb da lame x update blog new...byk sbbnyer...antarenye ASSignment yg belambak, internet down, masalah dalaman lagi...itu sme yg menjadi punca aku x update blog neyh hehe..!!

So berbalik pd title diatas aku just nk crita sal ape yg blaku baru2 neyh hehe..!!

Hmmm kolej aku da wat sejarah iaitu satu hari khas utk course yg aku amek neyh iaitu HND....and pepaham lar kan kalo first time camner...takde lar perfect sgt...byk mende yg tak teratur...and problem sane sini....

So pade hari tu aku ditugaskan utk menjage booth "F-Shop Social Interactive" keje dye senang je...ajar bdak maen myspace, facebook, friendster...and seangkatan dgnnye hehehe..!!

so kat sni aku just nak tunjuk lar gamba2 yg di tembak di hari tersebut...:

Malam Before TechComDay:

=(time neyh aku ngan ejat kaco booth blogzone hehe)=

=(neyh la booth blogzone haa lawa x kitorang hias haha)=

=(hasilnye booth aku gak yg burok x decorate...)=

Hari Pertama TechComDay:
  • Antare Booth2 Yang Aku Kaco:
=(haaa ni lar booth aku haha aku saje kaco wlwpn bkn turn aku)=

=(Nie plak booth DM hehe best gile maen game...mng plak tuh)=

=(nie plak booth hapis..jual eksrem...sian 4 org je ader)=

=(haa nie booth syuk hehe mak kesygnnye pn huda...jual brg pc tu)=
=(nie plak booth smalam tu present pasal nk buat blog hehe)==(nie plak booth megat@boss hehe booth diorang wat per tah pasal creative card kot)=
  • Nie plak sesi bergambar antare gadis2 yg hensem2 hehe...;P
=(bersame 3 gadis2 itu...abaikan makhluk diblakang haha)= =(haa nie aku ngan asma(leng lui woo)= =(nie aku ngan fana dak senegeri/kuantan)=
=(nie plak ngan rina dak senegeri/kuantan gak hehe)=
=(nie plak aku ngan gadis2 bersame brother2 haha)=
=(haa yg ney time hp aku kene rape ngan dak2 neyh hehe...)=

  • Nie plak malam first day TechCom..event musikal tentang IT between section and section aku wat lagu kanak2...gelang si paku gelang...pena dgr?? and mase neyh aku yg maen gitar hehe tak best pn tp best gak ar sbb first time maen dpn crow d walawpn NOOB lg hehe..!! Tp malangnye persembhn agk terok sbb tak prepare krn terlalu sebok ngan booth...so ala kadar je...n gamba kitorang pn ta smpat na amek bab lepas je perform tros blah... but but but...ader gmbr menarik yg smpat aku tembak before perform....tgk2!!
=(haaa ni die...korg besarkan gamba hehe baru nmpak betape taksubnye anwar/// haha)=

Second Day TechComDay
  • Xbyk lar gmbar bab agak bz gak pd aritu sbb aku bertugas...ni je yg ade...
=(candid?? tidak??!!)=

=(aihh DM aper tuh hahahaha)=

=(bersame DM ngan Roy)==(Kami menang Motor)=

So itu jer yg aku nk kongsi ngan korang hahaha..!!
walawpape pn minggu tu agak bz and agak2 many things...i mean freakiest and craziest thing happen to us....tapi walawpape pn tu the best memories...

Till Then....!!

3

MENYESAL!!!

aku just nak cakap aku MENYESAL kenal dengan ko....ko da byk giler saketkan ati aku dalam diam..!!!!! aku da taktaw nak buat aku aku BENCI ko!!


0

What A Heavy Day

Tarikh: 11 september 2009
Masa: 12p.m. ~ 1a.m.
Tempat: MARA headquarters, sg wang, jalan raya, metro point, KFC Kajang, Downtown Jr. Kajang
Mood: Tired, Irritate, Trauma!!

Huh even though da leteyh giler rite now...tapi aku still gak nak tulis blog neyh...tataw knape hehe mungkin sbb byk giler things happen today....

Its all start with afta clazz..12p.m. sharp aku ngan azri plan nak ke headquarters MARA utk settlekan prob dyer with subject.

Then afta da settle sme aku ngan azri decide nak lepak2 kt sini:

utk shopping2 baju lil bit hehe of coz shopping raye...tapi x byk ar dpt...!!!

Then afta da senang ati dpt things yg dikehendaki ktorg pn nk balek ar...then tetibe tgk kat luar...its raining...heavy duty punyer raining...then azri mencadang kan "apa kata kite beli baju hujan pakai buang nak?"(bukan lampin pakai buang yerk), erm yang aku taw jual "menatang" tuh kat 7-e jer, then aku berkate "jom gi 7-e kat TS sbb kt sg. wang cm xde je 7-e".

Then gedebuk gedebak...ktorng teroskan pejalanan...then otw nk balek tuh...wakeletung...tak pasal2 ngan hepi nyer tanpa diganggu org laen mahupn buat slah...aku terjatuh dari motor sbb licin...slow motion gak ar jatoh nyer sbb aku bawak bpak slow hahaha tataw cane leyh jatoh aduyai....

neyh ha hasil nyer:
=(motor boat yg aku bawak...bapak berat)=

=(azri trauma akibat jatuh...)=

=(buat2 cedera, baru lar nmpak kool haha fuck giler)=

Ngah2 tunggu encik DM tiba yg membawa pakaian utk azri, then tetibe HP ku bergetar, tgk got sms from dak2 yg da lame tunggu di KFC utk berbuke bersame (mmg da plan). Lepas da siap sme... time da berbuke tibe....

=(Nyum3 shedapnyer hehehe hepi2)=

Da mkan2 sme aku decide na banjer lar dak2 neyh gi karok hehe saje release tension..ramai yg nk tpi ade gak yg x stuju...so x jadi lar...sbb ader 2 org yg agak pening2 lalat...so we all juz decide to lepakkins our self kat situ....gi downtown jr. kajang nk shopping2 sket lagi...

=(aku ngan dm teruja tgk mende alah ape tah...yg aku taw peter cech pakai hehe)=

=(kt situ gak dh jd tmpt aku menemui jodoh...sopan giler an awek yg aku baru kenal neyh)=

Then snap2 picture dpan KFC

=(hanye gambar neyh yg ok sket...yg laen penoh dgn ketaksuban haha)=

Then ktorng da tataw na buat pe...so gi habeskan token pool yg tertinggal then plan nk gi shisha...tapi tmpt sme tutop...so terbatal lar suda sme program...(kempunan aku)

So kitorang balek lar then kini aku kt laptop neyh ngah tulis blog neyh....

so aku akhiri ngan pixcha yg agak teruja dan diminati oleh setiap kaum wanita di luar sane...!!
1

Barking!!!


Hmm korang mesty tertanya2 kan? sbb ape gmbar kucing...eh x anjing Koo Chi Koo Chi Haw neyh buat ape kat blog aku...??


Haa ini disebabkan anjing dye neyh mengingatkan aku tentang satu perangai manusia sekarang yg hampir menyerupai anjing Koo Chi Koo Chi Haw yg sdang menyalak neyh hehe!!


Apa aku maksudkan neyh lar kan aku pelik tengok org skarang neyh...terlalu bermegah dgn ape yg mereka ade...dan juge terlalu "selok" dgn Kekuatan.Kekayaan.Kepandaian.Kegangsteran.Marksman Sasaranku hehe


Korang taw tak...apabile aku berhadapan dgn org camneyh didlm hotak aku hanya penoh dgn illusi @ gambaran seperti gambar anjing Koo Chi Koo Chi Haw yg sedang menyalak diatas tu...kenape?? haa itu disbbkan aku berpendapat..manusia camneyh hnye bermegah2 dan "selok" kerane mereke inginkan perhatian, walapn ape yg dibuat itu hnye lar perkare yg biasa dan tak bersesuaian ngan dye selain itu juge mereke ini kurang perhatian...mahu diri mereka camne nak ckp bak kate anjing tu mahu disanjung tinggi oleh orang sekeliling....same lar seperti ape yg sedang dibuat oleh anjing Koo Chi Koo Chi Haw diatas tu menyalak kerane hendak dibelai, ingin perhatian, ingin disanjung tinggi.....


Aku tak tujukan post ni pade sesape...tapi dizaman skarang aku da jmpe byk org camneyh iaitu suke Mencari Publisiti Murahan (MenCaPub)


So disini aku ingin mintak maaf awal2 kerana terkasar bahasa dan juge aku cube merubah diri spaya jaohkan diri dari buat mende2 camneyh....so akhir kate orang2 camneyh same lar perlakuan mereka dgn ANJING YANG SEDANG MENYALAK
0

Kelas Habes Awal

Masa: 12.00pm
Date: 09/09/2009
Hari: Rabu

Woahh mmg betol ure2 yg mengatakan bahawa tarikh arineyh lucky giler hehehe...!!

ini sme disebabkan oleh hari neyh satu je kelas aku hahaha!! 1 jam jer... best giler...!!

dah lar kelas stat kol 11....then habes camtuh jerk wahaha.!!!

boleyh sambong tido hehehe..!!

okay lar until then..!!!


Adios
0

Mereka Part 2 (The Friend)

Hurmm bertemu kembali lepas beberape jam aku amek mase utk bbke...beradu jap kat tilam...then bgn balek...hehehe!! hmm kat sini aku na smbung balek lar

Mereka Part 2 (The Friend)
=(Perhatian kedudukan yang mane dlo tak penting yer takde makne...)=

The Coraggiosofrom left =(syaraf, azree(mon), hakim(kiting), ixxad emir, fidzree(puppy@cokelat), red)

Hmm Coraggioso?? apa itu coraggioso??? haa itu name group aku zaman skula dlo hehehe maksud name tu jangan ditanye nama ni telah dipelopori oleh Nurul Syafiqah atas dasar name kami yg digabung dalam bahase ape tah zimbabwe
kot hehehe..!!Dan diorang neyh ar yang antara mmber ketat2 aku zaman skulah...tapi skarang sme sebok ngan haluan maseng kan...so kureng sket ar kontek...biasa ar everybody change rite??? by the way these ar the member:

Azree(Mon)

Neyh salah sorang ahli group aku yang bermuke baby face? what da...dye neyh sgt ske bola...ckp pasal bola..dye la nombor satu...and sangat ske warne Oren?? aku pn tataw nape...apa yang buat di ghairah about oren aku pn tataw..!! btw dye neyh ok ar...antare member yang tak byk prob and skarang study kat Insitut Kemahiran Mara (IKM) Pekan amek automotif...walawpn kat skula amek science sport....takde rezeki kowt.. hehe.!!

Hakim(Kiting)


Haa budak neyh dlo merupakan seorang class rep kitorang yang paling x bertawliah( bak kate yong sau peng) la hahaha class rep paling rock ar...and juga member yang happy go laki...kalo ngan member2 x pena berkire beb...betol tak hahaha..!! dye skarang study kat UITM Jengka, Pahang amek course bisnes rasenyer....and orang yg paling aku slalo jumpe antara dak2 group aku 2 orang neyh ar...sbb dekat hahaha

Ixxad Emir

Haaa budak neyh lagi takleh blah...dudok tak habes2 pinda2 memule pas spm pinda shah alam...then lagi gempak tros pinda Sabahan hahahaha takleh blah...seb baek ar dier blaja kat semenanjung...kat UITM Penang hahaha aku lpe ar dye amek kos ape....sbb jarang contact ngan dye....disbbkan dye terlalu bz giler babuntutayamgorengmc.D...tambah plak da ader awek baru kan hahaha..!! tipon sket jer slalo tak sempat cakap 10 patah da letak sbb awek tipon hahaha...!! member aku sorang neyh adalah sorang yg agak mental tak fit....so sesape maen futsal ngan dye jage2 ar..kalo buat dimarah ibaratkan korank carik pasal ngan Kete Kebal yang akan langgar korang hahaha!! btw aku ngan dye plan nak bwat reunion gi Genting ramai2 tapi smpai skarang tak lepas gak..!! aduyaii!!!


Fidzree (Puppy@Cokelat)

Haaa yang ketige neyh salah sorang dari group member aku yang ramai peminat...dan juga antara member yang paling kuat "mechok" pada zaman dulu...seb baek skarang da agak ok da hehehe!! zaman2 skulah dlo dye ar paling byk tolong aku time aku ader prob terutama ngan ex aku....mmg dye paling byk ar tolong!! byk gak terhutang budi hehe...dye ar antara bestie aku yang terbestie haha..!! So start dari zaman first aku masok kolej aku kene pandai settle masalah sendiri ar...takleh nk bergantung pade orang sgt kan??and by the way skarang da cam x slalo ar contact sbb maklum lar aku sebok ngan study dye sebok ngan keje walawpn tempat kitorang dekat=(puchong-kajang)=...keje ape?? keje mekanik kat Perodua...kenape awal sgt??? hmm sbb sblom neyh dye amek perintis Perodua so dlm 3 blan i think dye da stat keje....kire ok ar tu memandangkan skarang susa dpt keje....tambah plak dye buat bisnes skarang...konpem duit berkepuk2....(pape pn aku doakan bisnes ko berjaye n sukses dlm hidop)

Red

Hurmm yang sorang lagi....dye agak giler cristiano ronaldo....agak feymes ar dgn wanita2 diluar sane...dier neyh quite ok lar...dudok sebelah aku dlo time form4 and 5...and quite bijak lar maser skulah dlo tapi tataw cane result SPM kiok sket...takde rezeki kowt...dye dlo keje skali ngan aku time pas SPM kat Y2K sports hehehe and stat dari situ ar memacam happen between dye ngan aku and group2 member laen....salah faham yang tahap gaban...tahap leyh wat gado hehe..!!! tataw ar cane ley jadi camneyh...ermm btw skarang da neutral da...cme da lame tak kontek...dier skarang study kat UniKL amek Networking..hope ko sukse Bro..!!

The Hommies
Tarmizi(Mamak) & Eddy

Haaa 2 org makhluk neyh ar slalo aku lepak biler balek Kuantan hahaha!! sorang buat praktikal sorang lagi keje kat kedai berger...elok sgt ar tuh..!! kalo lapa gi makan berger hehehe..!!

Capix, Shawn and Hapis(anok Nuor)

Neyh 3 Orang Neyh geng x cukop umor lagi haha baru taon neyh amek SPM papehal gudluck ar

Monopose [Pejo,Amer,Amin]
Haha neyh lar geng2 rock star tempat aku hehe tige2 yang kenal dlm band tu sme gile hahaha.!!

ArifNeyh sorang lagi antara bestie aku ar....dari tadika lagi kot aku kenal dye....byk ar time2 aku lepak ngan dye...dye ngan aku persamaan dedue gamers sejati hahaha!! tapi skarang aku lar agak kureng sket... da malas na maen hahaha!! skang dyer kat UITM Sg Petani, amek Teknologi Maklumat

=(Pade yang lelaen sori ar aku x masokkan...byk sgt doe hehehe)=

The Worker (Multibrand)
Manesh & Saravanan

The 2 indians who workin with me....this 2 indians antara orang yang terbaek lar aku pena jm
pe First Manesh..firstly aku jmpe i tot dye bapak org...rupenye2 1 thn tue dari aku hehe dye agak lembut sket..but aku tak kesah..janji baek..dye bley communicate in 4 languange malay,tamil,chinese,english gempak x?? cukop package N Saravanan...like a brother to me..baek giler ar siap blanje aku lagi maser SPM sbb aku dpt 3A =.=" blanje KFC tu makan kat store blakang hahaha thanks Bro!!

Hazur & Syam Pendek & Along & Hafiz & Yoyo & Eiman

neyh Enam makhluk yang same2 keje ngan aku diorang byk ar tunjuk ajar aku camne nk hidop...and dye tunjuk aku cmner nk survive dlm hidop...aku da anggap diorang cam abg aku sendiri hehee..!! btw 3 neyh sume paler giler hahaha siryes shit havoc doe hehe..!!

Kak Ema

Hehe tak lpe gak pade akak ema sorang neyh...x byk sgt memories aku ngan dye sbb dyer
masok lmbat then behenti pn skali ngan aku haha...sbb ape behenti?? hanya antara kami jer taw orait??

The Special

Dina DiyanaHehe aku saje je asingkan dye dari The Hommies, The Worker...aku buat special sket kat sorg neyh.. sbb dye antara first bestie Gurl yang aku ade and dye paham aku...hm aku kenal dye sejak skewl rendah lagi then biler skewl menengah aku skewl same ngan dye and biler masok form 5 aku kelas same ngan dye and biler lepas SPM aku keje tmpt pn same ngan dye hahaha mcm ade jodoh lar plak hahaha!! tapi aku stat baek gile2 ngan dye mase b'keje ar...byk gile ar kitorang share and best giler ar lepak ngan dye...dye agak happening ar and kalo da gelak perghh tataw nak ckp pe mmg gempak hahaha..!! skarang dye nga amek Form 6 kat SABS hehe ujung taon neyh nak STPM papehal aku nk wish kat ko gudluck ar 4 exam kayh??!!

Aiin ShahriNeyh 2nd bestie gurl aku...camne aku kenal dye...maser tu kat belwin i think tusyen skali ngan dye...dye dak Panglima maser tuh hehehe..!! dye neyh agak baek ar mmg baek...papehal prob je ko leh gi taw dye...konpem settle hahaha tapi kenkadang ape yg aku tgk dye agak garang giler ar biler marah..Btw dye skarang study kat UKM bangi..kire dekat nak mampos ngan kolej aku haha!! sekentot pn leh smpai ^^..Hmm skarang cam kurang sket da kontek dye..dlo ader gak callin2 but mungkin sme da sebok ngan haluan masing2 rite? so susa sket ar...skang pn kalo kontek through YM or Faceboob lar hehe..btw dier neyh sngat2 lar hensem...so apa tunggu lagi haha type on HENSEM dan hantarkan ke 32999

The KPMB (Current Life)

So disini aku akan tamatkan post ni dgn life aku skarang bersame member2 di KPMB...disini aku agak happy gak ar memandangkan jaoh dari uma and bebas sket...kat sini aku dpt blaja ngan lebey mendalam about life.... sori ar sbb aku x cter sal korang sorang2 mungkin lepas abes blaja baru aku tulis orait?? aku juz listkan name korang yang skarang neyh jadi member2 ketat aku kat sini orait??

=( Azri, Roy, Syuk, Mie, Rein, DM, Lah, Lan, Aniq, Anep, Ejat Rambo, Syapiq, Hapis, Slay, Nas, Abe, Lerm(nasi lerm), Apek, Ajue, Feez, Ecah, Sheqa )=

p/s: sori lar kalo name korang takde...byk sgt malas nak letak doe...!!


p/s 2: pade sesape yg aku letak gamba haha sori sbb curik tanpa pengetahuan hehehe!!


 
Copyright © LaBi^LaBi^HanDSoMe