Daisypath Anniversary tickers

Rare Experience...(OC)

Hmmm rasenye da lame kowt aku tak update blog ni....last pown time sebelum aku gi kursus kempimpinan pelajar bg menyiapkan diri utk menjadi seorang Orientation Committee (OC) yg aku guide dak2 baru yg baru masok kolej aku.

Actually this is my first time join OC ni so kire aku junior ar sini...org pn tak beberape kenal sgt....


Event: Kursus Kempimpinan Pelajar
Location: Dusun Eco Resort
Duration: 2 Days 1 Night

So here aku nk kongsi ar sepanjang kursus tuh...walawpn x byk gambar yg diTembak...but still ok kowt....

Part of pemandangan yg korang ley tgk kat sane..

Semua tgh menanti utk masok bilik...

59!!!!

So aku nk cter yg sepanjang aku ikuti kursus nie....byk lagi aku kene baiki n improved sal diri aku...kat sini byk gile aku trime mende baru..blajar mende baru...kenali diri sme2 tuh.

The best parts is time kat sini dye ade satu slot which is called personality test...something like that lar..and lepas da jawab2 aku ternyata orang HIJAU and slightly JINGGA, Hijau meaning that aku ni seorang yg detail, ske buat research, ske tgk satu mende and pikir camne terjadi nyer mende tuh...kirenyer if satu event akan diadakan...dak2 Hijau lar yg aku plan activity for the event...kire camtu ar...

So for Jingga, Jingga ni actually a happy go lucky punyer orang ar, ske buat lawak, ceria, byk ckp....that kind of people ar...

but sini agak konfius sket ar sbb aku rase aku ni more on Jingga rather than Hijau...but wat tha heck ade kowt sket2... hahaha..!!

Actually bukan personality test je ader, but byk lagi mende laen ader...cam "samurai warrior", flying fox, tah pe lagi tah name slot dye....but overall ok lar....walawpon kenkadang kat situ aku rase sunyi means..lonely tak taw sbb ape...hmmmmm.....

Event Orientation Week
Location: KPMB
Duration: 5 Days Non Stop

Yeah finally time orentasi...actually utk first time aku aku jd oc...aku da dilantik tuk jadi oc "Biro Makanan".
and aku dpt taw yg Biro Makanan ni adalah tugas yg amat2 lar berat and aku ade dengar2 cter yg tugas ni berat sangat smpaikan ketua biro ni utk sem lepas pengsan sbb terlalu pressured, so biler dengar tu lagi lar aku takot...maklumla baru join...tup2 dpt lak biro yg peling mencabar and plus biro ni kirenyer slalo bekerja dibelakang tabir, so kureng sket ar...dak2 sme happy2 kat depan...kitorang buat keje kat blakang...seb baek lar leader biro aku time tu LAN(leader geng 59) so aku da kenal camne dye lead..n aku taw dye boley lead.

So sepanjang aku kat sini aku try improved diri aku critically sbb sebelum ni aku nie jenis susa nk sesuaikan diri ngan new people...n agak lambat utk bermesra ngan new people...


Resultnye actually just average...nk taw sbb nye??? t aku gi taw kayh...!!

So hari aku jadi OC ni start from ari pendaftaran student baru hahaha time ni bapak lar bosan....sbb biro2 laen sebok handlekan budak kat dewan...but kami biro makanan...cam terpinggir n tersorok and keje kitorang serve makanan for lecturer n oc2....haha bosankan n terpinggir gile rase...but wat to do....da tugas...
Tapi ader gak baek dye walawpn overall cm hampeh....kat time tu ar aku dpt kenal ahli2 biro aku tu iaitu Dayah n Didi yg in the end aku dpt taw yg diorang nie sgt2 lar sporting gile nak mampos hahaha happy keje bersame mereka....

Haaaa terlupe sebelom aku cter dgn lebey panjang lagi...setiap OC di beri kuase utk memilih name oc sendiri so kat sini aku gune name OC GJOE....haha mane dpt gjoe jgn tanye...sbb ader member aku sorang nie org panggil dye gjoe...n aku rase name tu stail...so di adaptasikan dlm orentasi ni hahaha..!!

K sambong balek....lepas da settle pendaftaran baru lar dpt jmpe dak2 freshie and semua OC perlulah mengenalkan diri mereka....Pergghh kering tekak aku menunggu giliran....but in the end dpt gak manage diri aku beranikan diri utk pegang mic tu dan perkenalkan diri hahaha..!!

Then aritu gak setiap oc except Ketua Biro akan diberi kumpulan meaning that 1 oc akan jagi 1 kumpulan freshier...got 20 group meaning 1 oc each.....aku dpt group 2 @ al-ghazali (mengikut tema orentasi kali ni...islamic) actually orentasi kali ini dah melanggar hukum alam.....sbb freshie dibahagikan mengikut gender...what da heck...??!! how will the ice will be broken if things like goes on like this...grrr no komen....!!

So nk di pendekkan cerita....overall cam aku cter td...keje aku just ni blakang tabir so interaction aku ngan dak2 freshie just time makan jer...and time aku dalam kumpulan...aku byk habiskan mase ngan dak2 biro aku yg sorang2 otak giler...

But aku just nk ucap thanks lar pade oc2 yg lame yg byk ajar aku sepanjang 5 hari tu memandangkan aku pn baru lagi sal mende2 nie hahah..!!

Dalam ngah2 jalankan tugas, kat situ hmmm tak taw lar...cm tetibe rase lonely tu ade je dtg...tak taw dari mane...sbb ape...still ade gak.. and spanjang 5 ari tu aku rase disappointed ngan diri aku sendiri sbb still byk kelemahan utk bercommunicate ngan pelajar baru....hmmm kecewa aku dibuatnye...but still berjaye tak tunjukkan depression tu sgt...kire ok lar....!!!

Hmm sblm orentasi ni end sme dak freshie di beri satu borang utk di isi.....borang ni sbnrnye suroh dak2 ni isi name oc yg paling dibenci, kejam, hensem, kerek and memacam lagi ar...memule aku cam tak expect pn ader name...sbb aku ni takde lar active sgt communicate ngan dak2 ni sbb terlalu sebok ngan tugas sendiri....but in the end bile check2 ader gak ar sikit name aku 17 dari 300++ hahaha!!.... so kat sini aku nk gak kongsi ape yg aku dpt...
p/s: bukan sme yg aku dpt yg baek2 hahaha..!!

Oc yang bermuke ketat
Oc paling sporting
Oc favourite
Oc paling HENSEM!!
Oc yang akan DIRINDUI!!
Oc paling gagah
Oc paling sombong???
Oc paling pemalas???
Oc paling kelakar
Oc paling baik
Oc paling kejam???

Hmm bg org laen mende2 nie tak penting...n kebykkan x amek port pown...tapi bagi aku...setiap keje aku buat...aku nk buat ngan sebaek boleyh...so dari mende2 camnie lar yg akan dpt improvekan lagi diri aku sendiri...hope sem depan kalo aku jadi oc aku akan try work harder...!!


So aku dah takde pe nak cter kowt...malas da nk tulis ngan lebey detail...but sebelum tu aku nk ucap thanks lar pade sme OC2 senior yg beri tunjuk ajar especially Oc Lan, Oc K-Rul, Oc Sally, Oc An, Oc Iera, Oc Tipah and oc2 yg laen....korang byk ajar aku camne nk adapt kan diri sepanjang 5 ari nie...!!

so sebelom aku behenti ni ....nah hidangan gambar yg da agak tak beberapa panas da sbb lambat di publish hahaha..!!

Aku dan anak gajah??? muahahha..!! (sally jgn mara)

bersame Oc Tipah n anak2 angkatnye..

kami oc2 + my group...

anak2 didik ku?? haha....(setengah je tinggal)

besame anak2 angkat aku ngan oc tipah hahaha..!!

makin serabot??? haha..!

oc Gjoe n oc Tipah..!

Biro2 makanan + sikit module + sorang disiplin

da maken mengarot....ramai da..

erkk maken tak taw pape....

upacare haram.....hahhaa!

peaceee,,!!

peacee lagi..!!

0 ekor Labi Labi:

Post a Comment

 
Copyright © LaBi^LaBi^HanDSoMe