Daisypath Anniversary tickers

Kisah Kongsi 59


Dear Blog,

Hari ini aku akan mengarang post aku ni dalam bahasa melayu disebabkan aku pun melayu jugak kan? hehe....
So hari ini aku perasaan aku agak emosional yang membawa aku untuk menulis post kali ini....so merujuk kepada tajuk di atas...ya Kongsi 59....pada sesiapa yang mengenali aku mereka akan tahu apa itu Kongsi 59...sape yang tidak tahun...boleh lar search KONGSI 59 di Facebook anda...

So kat sini aku taknak citer banyak ar..aku just straight to the point....and for your information pada sesiapa yang teringin nak baca full version of us korang ley lar gi sini T u n M u h a m m a d S y u k r i. untuk pengetahuan korang beliau ade story sal kitorang dari first masok sini sampai sekarang. Even kalo aku ceritakan mungkin akan berlainan disebabkan everyone have different experience kan? betol tak? nak dipendekkan cerita...aku akan tekankan point aku dalam post ini mengenai

Logo Rumah Kami KONGSI 59



Kami Sekeluarga

Ok for you guys aku just akan beri intro lar pada korang siapakah ahli2 Kongsi 59 yer...
  • Shazlan @ Lan
  • Hafiz @ Apis
  • Aniq
  • Khairul Anuar @ DM
  • Syarafuddin @ Panjang
  • Syukri @ Syuk
  • Rohaimy @ Roy
  • Zulhilmi @ Mie
  • Azri
So itu dia ahli2 Kongsi 59...so kat sini aku nak cakap lar...THERE IS NOT MUCH TIME LEFT FOR US BEFORE WE DEPART FROM EACH OTHER AND DOING OUR OWN THINGS!!....ya memang da sangat dekat da masa untuk kami berpisah membawa haluan masing..memang bagi sesiape yang berhati keras memang tak merasa but bagi aku even korang nampak aku tengah bahagia dikala sedang bercinta tapi sumpah aku cakap secara jujur nyer... mende ni tak pernah kluar dari otak aku....apa yang aku fikirkan?

  • apa yang akan terjadi pada kami?
  • adakah kite dapat lepak lagi camni?
  • adakah kite akan kekal sebagai sahabat seperti sekarang?
  • pada yang tinggal tu hope korang dapat blaja rajin2 and dapat grad ngan kitorang
  • reunion in the future? adakah semua akan join?
Mende2 kat atas ni sering lar bermain difikiran aku....so pada aku lar...mende yang aku first paling rindu adalah friendship yang kite telah bina selamat 2 tahun kite stay bersama...bukan sekejap wooo...lame tu...firstly aku nak cakap even though banyak berlaku salah faham...gaduh sana gaduh sini...but seriously its a normal human behavior...mane ade manusia yang perfect tanpa ada perasaan tak puas ati semua tu....tapi bagi aku lar...kite dah berjaya dah tempuhi semua ni dalam masa 2 tahun and aku seriously takkan malu nak confess that KORANG ADALAH SAHABAT AKU....kawan dan sahabat adalah 2 perkara yang berbeza dan korang sendiri pun tahu ape bezanya kan?

Secondly mende yang aku paling rindu adalah gurauan kite satu rumah....even skarang kalo korang tengok...kite jarang dapat spend time together cam time dlo2 masok rumah nie mungkin sebab assignment belambak...pada sape yg ade awek sebok ngan awek masing2....ade yang study...letih lar ape lar....tapi cube korang perhati bila kite lepak sesame satu rumah...surely havoc....tapi untuk aku invidually...kalo ikot skarang lar memandangkan aku slalo lepak kat atas (bukan aku tinggalkan budak bilik aku yer) and slalo kacau Apis, Lan ngan Aniq dengan aksi2 yang sangat SERABOT...seriously aku akan rindu mende tu....lepas ni mane boleh da aku nak buat camtu ngan kawan2 aku kat sane...maw kene pelempang...itu just satu contoh lar gurauan yang aku akan rindu....sebenarnye banyak lagi....

Thirdly of coz our birthday celebration and semester holiday together....aku pernah terdengar dulu Lan pernah cakap "weyh kat sini je lar ader orang sambut birthday ko camni...nnt kat rumah korang mane ade dah...kalo ade pun tak same" and bile dipikirkan...that is so TRUUEE....jujur aku cakap sepanjang 2 kali aku sambut birthday kat sini...tak pernah ar orang di kampung aku buat camtu...biasanye diorang just wish2 camtu je...but sini...suasana FAMILY tu sangat terasa and setiap celebration tu di plan dengan sangat baik!! and aku teringin nak listkan supaya tak lupa nnt in the future

2010
  • syuk (kene depan rumah setelah balik pergi 7E or beli berger)
  • roy (sambut besar besaran sbb + bbq + skali dengan Tabo)
  • lan n dm (time cuti n dapat lari)
  • apis (the best planning ever by aku n DM....kene kat tasik hasil lakonan mantap DM n Mie)
  • aku (lakonan roy yang dapat dibaca...kene kat tasik...thx syuk sebab blanja KFC malam tu)
  • aniq (beberapa hari lambat untuk mengaburi mata)
  • mie (ketika memancing di tepi tasik....aku jadi mangsa kene tinggal =.=")
  • azri (rela paksa...tapi jaoh gak ar lari keliling taman sebab kene kejar)
2011

Untuk tahon nie kitorang just celebrate biasa2 only sebab terlalu busy but...but... but...
  • lan n dm (kene gak akhirnye....petang plak tu...jaoh plak tu kene kejar DM haha)
  • apis (special sket sbb bersama awek beliau Sharon....tu yg special sket)
yang aku tak listkan tu just kitorang sambut biasa2....ada yang kene "suka paksa" dan ade yg kene "suka rela" camtu lar...but last year is the BOMB lar bagi aku...mmg penoh memories...

Tak cukop dengan celebration...holiday pn ade gak...this is also the best part of OUR FAMILY and kitorang dah plan every semester we must go somewhere for holiday..even dekat2 pn jadi lar janji dapat spend time together...yang aku igt lar trip kite dari awal dlo mase masok rumah nie adalah:
  • Rembau (pergi rumah nenek DM)
  • Sehari Memancing n Mandi Sungai Di N9 (sungai gadut)
  • Melaka Trip (bercuti n konvoi ramai2 naek moto tapi sayang aniq ngan apis takde)
  • Broga Hills
  • Tekala
  • Gabai
  • Jeram Toi
  • Genting Highland
  • Melaka Trip 2 (beraya)
Itulah trip kami (kalo ade kurang harap maaf) walaupn tak banyak tapi each of them really meaningful to me and to us...and kalo korang tak percaya kenkadang tu...plan yang dibuat tu on the spot...terpikir nak pegi teros pegi...contohnye pergi memancing hahaha memang lame gile lar kitorang lepak sane...rasenye nak sampai malam ..dalam hujan lagi...sebabnye time tu ngah angan2 nak tangkap ikan then jual kat pasar malam hahaha lawak kan?? tapi memang the best lar pengalaman tu...

Lagi satu yang best tentang kitorang....if ade problem happen...semua akan turon padang same2 untuk settlekan problem tu...antara problem besar yang pernah happen seigt aku adalah:

  • Rumah kene rompak (semua turon...first kes kitorang)
  • DM accident (semua turon...last2 orangnye dah balek)
  • Motor Mie problem (dah lupe....)
  • Tangkap budak curik helmet (excluding azri n syukri)
  • Hafiz accident (even x semua ada including diri aku sendiri)
  • Bende paranormal yang berlaku (YMTT)
  • Tayar moto aniq pecah (roy n mie sahaja yang pergi)
  • Motor Mie problem 2 (excluding azri n mie)
  • Latest one...aku sendiri yang accident (semua turon kecuali apis sbb dye balek)
Itu je yang aku dapat ingat balek.....tapi even problem yang berlaku tak semua kawan2 kite dapat tolong macam mane yang kitorang dah hadapi....kalo korang berada dalam tempat kitorang...aku rase korang pn akan dapat rasekan the BONDS that we have build for this past 2 years and aku bangga dengan setiap ahli rumah aku yang sanggop turon if anything happen....

Hmm lagi yang aku akan rindu adalah mende2 yang kitorang buat...tak kira lar yang baek ke...yang jahat ker.....haha tapi yg banyak nye jahat lar kot hahaha...kate kongsi kan??  muehehe paling ketara mende jahat time memule nak masok rumah dlo hahaha style kan??? apa mende jahat kitorang buat?? YMTT ok hanya kami je taw...and pape pun.aku akan rindu semua tu...seriously bila menaip ni sebak rasenye... sebab DAH TAK LAME DAH WEYH...BRAPER HARI JE TINGGAL NIE!!!!

Kalau BOLEH aku nak jer cter semua...tapi tah lar..mungkin tak abes kot kalo cter semua skali...tapi aku hope korang geng2 KONGSI 59 tak pernah lupe ekk ape yang kite pernah hadapi sepanjang kite bergelar housemate di RUMAH 59 nie....and aku tak sabar nak tunggu meeting terakhir kite sebelum semua balek...and aku taktaw lar nak ckp ape time tu...aku hope "CANDLE TALK" yg aku bentangkan kat LAN tu boleh di buat...hehe ala bukan slalo...sekali seumor hidop....

So akhir kata pada geng KONGSI 59 hope korang takkan lupe yer dengan ape yang telah kita lalui sepanjang 2 tahon kat sini and pada sesiapa yang mengenali kami tu...doa2kan lar hope kitorang berjaya ngan hidop kami...and pada ahli yang still berjuang di KPMB nie...aku hope korang blaja baek2 ek...kalo da pape roger lar...kalo bley tolong kitorang tolong mane yg da tamat ni INSYALLAH... so aku behenti smpai di sini je lar...nnt aku akan update lagi yer...dun worry guys....









TEEHEE

4 ekor Labi Labi:

T U N S Y U K R I said...

air mata aku mengalir tanpa aku sedar bila aku menaip entry baru . . dan sekali lagi air mata aku mengalir bila aku baca post nieh . . paling terasa masa meeting tadi petang . . sebak !

Cik Eyqa said...

sedeyh nyeeer... hmmm =.="

Share^Rough said...

syuk: x kire plak time aku menaip.... T_T

eyqa: hmmmmm T_T

Unknown said...

it's great to have true friends. distance won't tear up the relation you had as long ur heart remains together. we live in the same atmosphere anyway. Long live Kongsi 59 (aka seniors)~! ;)

Post a Comment

 
Copyright © LaBi^LaBi^HanDSoMe